Meldpunt Thuiszorg

SP Dongen en Gilze-Rijen heeft een meldpunt geopend voor de huishoudelijke hulp in Dongen. Sinds 1 januari hebben gemeentes er taken bij gekregen, zo ook het verzorgen van de huishoudelijke hulp aan mensen die het nodig hebben.

Dankzij de uitspraak van de rechter zitten we momenteel in een overgangsperiode, tot 1 april ontvangen mensen met een doorlopende indicatie nog hulp bij het huishouden. De gemeente gebruikt deze periode om met iedereen een “keukentafelgesprek” te houden. Hoe de thuishulp er precies uit gaat zien is afhankelijk van dit gesprek.

Daarnaast is er ook nog een flinke groep cliënten waarvan hun indicaties eind 2014 zijn afgelopen en daarom niet meegaan in de overgangsperiode.

De SP maakt zich ernstige zorgen over de gevolgen van de plannen van de gemeente, er wordt namelijk flink bezuinigd op een kwetsbare groep inwoners. Via dit meldpunt wil SP Dongen en Gilze-Rijen graag horen of er onduidelijkheden zijn in de informatieverstrekking van de gemeente en hoe de keukentafelgesprekken verlopen. Wordt er daadwerkelijk geluisterd naar de behoeftes?

Voor reacties kunt u het onderstaande formulier gebruiken, of stuur een brief naar: SP Afdeling Gilze-Rijen & Dongen, Strausstraat 3, 5102 BN Dongen

Vul hier uw naam in.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.