VVD koopt stemmen

16 september 2012

VVD koopt stemmen

1000 Euro voor uw stem

Dat is feitelijk wat Rutte in de afgelopen verkiezingen heeft gezegd. Iedere "werkende" Nederlander krijgt van hem 1000 Euro. Uiteindelijk is dat een sigaar uit eigen doos want dat " voordeeltje" komt pas met de belastingaangifte van 2013.

Acties zoals deze in een periode van crisis zijn niet te volgen en ook niet te begrijpen. Vreemd genoeg lijken de eindresultaten van de verkiezingen toch aan te geven dat velen erin gestonken zijn.

Daarnaast vergeet men dat diezelfde Rutte de uitkeringen voor de werklozen op een spaarpitje wil zetten en deze flink wil laten dalen. De koopkracht van de minst bedeelden wordt flink aangetast en het zijn de rijken die er weer flink op vooruit gaan. Lekker kortzichtig want niemand denkt eraan dat in die steeds groter wordende groep van werklozen mensen zitten die voor kort nog een baan hadden. Echter door faillissementen en andere economische redenen konden hun werkgevers hen niet langer meer in dienst houden.

Mensen met soms 20, 30 of 40 dienstjaren worden noodgedwongen op straat gezet en mogen het leger der werklozen gaan versterken. Diezelfde mensen worden door Meneer Rutte keihard aangepakt. Ze zouden niet willen werken ! Althans dat is de overtuiging van de VVD en diens stemmers.Het zijn wel de mensen die in die afgelopen 20 tot 40 jaren de premies en de belastingen betaald hebben zodat Rutte en zijn
"vriendjes"  hun scholing en opleidingen konden volgen.

Dat dit een ontzettend domme en uiterst non-sociale actie is kan een ieder begrijpen. Natuurlijk willen de werklozen aan het werk, maar wel tegen een normaal loon, geen uitgehold fooitje.

Laten we hopen dat de stemmers op die partij nog berouw krijgen, misschien dat ze dan hun eigen domheid inzien. Ik hou er mijn adem echter niet voor in.

Peter B.