WMO ACTIE IN GILZE

4 maart 2013

WMO ACTIE IN GILZE

Beste leden,

De afgelopen tijd zijn we met een werkgroep druk bezig geweest onze afdeling te versterken en weer op te bouwen. Dit heeft geleid tot onze eerste actie op de markt in Gilze  op vrijdag 15 maart aanstaande. Met deze actie richten we ons op de WMO en de gevolgen daarvan, mochten de plannen van ons kabinet doorgaan.

Deze actie zal samenvallen met het bezoek van Emile Roemer en Renske Leijten aan verzorgingscentrum Sint Franciscus in Gilze. Voorafgaand aan het bezoek zal Emiel samen met een aantal van onze leden op de markt in Gilze de WMO-krant uit gaan delen.

Onze actie is gericht op het informeren van de mensen over de kabinetsplannen omtrent de WMO en de directe gevolgen die deze plannen met zich mee zal brengen als alles doorgaat. Wij vinden het absoluut onacceptabel dat de zorg voor onze ouderen en hulpbehoevenden dusdanig uitgekleed wordt dat er vrijwel niks overblijft en dat er nog meer druk komt te liggen op de mantelzorgers en vrijwilligers. Tevens zullen deze plannen ook resulteren in meer mensen die hun baan kwijt zullen raken.

Vanuit de werkgroep zullen er een aantal mensen aanwezig zijn voor de actie, maar we willen iedereen uitnodigen om mee te doen.

De actie vind plaats op vrijdag 15 maart en begint om 10 uur ’s ochtends op de markt in Gilze. We zullen om 9:45 verzamelen bij sporthal ‘Achter de tuintjes’* om al het materiaal te verdelen en de laatste details te bespreken. Nogmaals: iedereen is van harte welkom! We beseffen dat vrijdag voor veel mensen een werkdag is, maar mocht je tijd en zin hebben zien we je graag verschijnen.

Op maandagavond 11 maart zullen we voorafgaande de actie een briefing en training houden over de actie en ook daarbij is iedereen van harte welkom. Dit zal plaatsvinden in De Boodschap in Rijen om 19:30.

We hopen dat deze actie een mooi begin is van onze vernieuwde afdeling.

Vriendelijke groeten,
Werkgroep SP Dongen en Gilze-Rijen