Zonnepanelen voor huurders !

3 april 2014

Zonnepanelen voor huurders !

De SP Dongen & Gilze-Rijen heeft in de afgelopen weken contacten gelegd met Woningstichting Leystromen en de Gemeente Gilze-Rijen over het creëren van de mogelijkheid voor het plaatsen van zonnepanelen op het dak van een huurwoning.

Tot dusver was het voor huurders nagenoeg onmogelijk om op een huurwoning zonnepanelen te plaatsen. Naast toestemming van de verhuurder, was daarbij ook nog een beperking v.w.b het terug krijgen van de BTW over de installatie. Die optie is namelijk voorbehouden aan huiseigenaren. Omdat je als huurder geen huis eigenaar bent val je dus buiten de boot.

Leystromen heeft vandaag aan ons telefonisch meegedeeld dat er nu een eerste beleidsvorm is opgesteld m.b.t. zonnepanelen. Huurders mogen deze voor eigen rekening en risico plaatsen na dit aangevraagd te hebben.

Een mijlpaal mogen we wel stellen, want dit doorbreekt het eigen-huis monopolie op dat gebied. Eindelijk zonne-energie voordeel voor iedereen ! De sociale oplossing !

Leystromen zal in de komende weken hierover zijn huurders nader gaan informeren.