Oproep grote Thebe actie

17 januari 2015

Oproep grote Thebe actie

Foto: SP

Onlangs zijn 2000 huishoudelijke hulpen van Thebe thuiszorg hun baan kwijtgeraakt. Vorig jaar heeft Thebe geprobeerd haar mensen te ontslaan, toen dat niet lukte hebben ze (ten onrechte) faillissement aangevraagd. De thuishulpen strijden al 2 jaar voor behoud van werk en nu staan ze er slechter voor dan ooit....

Deze week werd duidelijk dat er twee overname kandidaten zijn, TSN zorg en T-zorg. Dat lijkt goed nieuws, maar deze bieden een heel laag salaris aan de hulpen, die daarmee gemiddeld zo'n 2,50 euro bruto per uur minder gaan verdienen.

Dat kunnen we natuurlijk niet laten gebeuren!

Daarom komt de SP in actie met vele SP afdelingen in de regio! Tweede Kamerlid Tjitske Siderius komt ons ondersteunen en de SoePexpress is erbij voor een kopje tomatensoep.

Kom daarom allemaal maandagmiddag om 16.00 u naar de actie in Tilburg om de hulpen te ondersteunen! Hoe meer SP'ers hoe beter!

De actie gaat plaatsvinden op Pieter Vreedeplein in Tilburg. Bezoek de website van SP Tilburg oor verdere informatie en eventuele updateswww.tilburg.sp.nl