Bijeenkomst Nationaal ZorgFonds

26 september 2016

Bijeenkomst Nationaal ZorgFonds

Foto: Nationaal ZorgFonds / Nationaal ZorgFonds

Als je mensen vraagt wat hun belangrijkste bezit is, dan antwoord men al snel hun eigen gezondheid en die van familie en vrienden. Maar hoe zorgen we ervoor dat onze gezondheidszorg voor iedereen bereikbaar en betaalbaar blijft? Is marktwerking daarin een vloek of een zegen? En wat zou de rol van de zorgverzekeraars moeten zijn? Maandagavond  10 oktober organiseert het Nationaal ZorgFonds een lokale bijeenkomst waarop onder andere deze vragen aan de orde komen.

Het Nationaal ZorgFonds is gestart als een initiatief van de SP, maar groeit in hoog tempo uit tot een brede maatschappelijke beweging. Het manifest werd al ondertekend door tal van zorgprofessionals, bekende Nederlanders en diverse politieke partijen. Ook spraken al zo'n 160.000 mensen de afgelopen maanden hun steun uit. Zij pleiten allen voor een zorgstelsel zonder commerciële belangen. Premiegeld gaat daarbij naar de zorg en niet naar marketing, winstuitkeringen en de bureaucratie van verzekeraars. Daarnaast pleit het Nationaal ZorgFonds voor het afschaffen van het eigen risico. Een boete op ziek zijn is oneerlijk!

Bijeenkomst Nationaal ZorgFonds | Cultureel Centrum De Boodschap, Nassaulaan 62-64, Rijen | Van 19.30 tot 22 uur | Toegang gratis