1 MEI: VERBETERINGEN DWINGEN WE AF!

3 mei 2017

1 MEI: VERBETERINGEN DWINGEN WE AF!

Foto: SP Landelijk / SP.nl

Afgelopen maandag was de SP massaal te vinden onder de ruim vijfduizend demonstranten in Amsterdam, bij de mars voor Echte Banen van de FNV.

Foto: SP Landelijk / SP.nl

Partijvoorzitter Ron Meyer: 'Verandering komt niet uit de lucht vallen, die moet je samen afdwingen. In onze wijken, op onze werkvloeren, overal in de wereld. Ook stonden we stil bij de schoonmakers, zorgmedewerkers en vele anderen die deze strijd dagelijks voeren.'

Op 1 mei is ook het Nationaal Zorgfonds precies één jaar onderweg. Al meer dan een kwart miljoen mensen doen mee. Natuurlijk was het Nationaal Zorgfonds een belangrijk thema tijdens de verkiezingen, maar we moeten door, want we zijn er nog niet. We willen een zorg zónder marktwerking en eigen risico. Samen met het comité van het Nationaal Zorgfonds en zorgmederwekers deelde SP Kamerlid Lilian Marijnissen vandaag tompouces uit en riep iedereen op om zich te laten horen. Dit kan door een video van maximaal 30 seconden te sturen aan info@nationaalzorgfonds.nl met daarin waarom jij vindt dat er een Nationaal Zorgfonds moet komen.