NEE STEMMERS BEDANKT!

8 april 2016

NEE STEMMERS BEDANKT!

Foto: SP Landelijk

De uitslag is duidelijk: een ruime meerderheid heeft tegen het associatieverdrag met Oekraïne gestemd. En nu?

De regering en de partijen in de Tweede Kamer die voor het verdrag hebben gestemd, moeten zich nu heel goed achter de oren krabben. Blijkbaar hebben zij voor een verdrag gestemd waar een meerderheid van de mensen tégen is. We mogen hopen dat ze de enige juiste conclusie trekken: dit verdrag, daar moeten we niet akkoord mee gaan. De eerste geluiden gaan wel in die richting.

Aan alle nee-stemmers: bedankt! Helaas kunnen wij niet onze vertrouwde traditie voortzetten. Na elke verkiezing bedanken wij onze stemmers met een grote Bedankt!-poster op de aanplakborden. Helaas ontbreken deze borden nu en zullen we dit nu met name via de sociale media moeten doen.

Ook een speciaal bedankje voor gemeente Dongen, voor de tegenwerking. Opkomst lag lager dan 30%, tevreden? Of had de gemeente meer moeten doen aan opkomstbevordering? Helaas kunnen wij het college niet via de raad aan de tand voelen. Daar zullen we iets anders op moeten verzinnen. Maar één ding is zeker: het laatste woord is hierover nog niet gezegd.