Thema avond "Vluchtelingen"

19 april 2016

Thema avond "Vluchtelingen"

Foto: Paul Marijnissen

De SP Gilze-Rijen & Dongen heeft afgelopen maandag 11 april een thema avond georganiseerd om haar achterban te informeren naar de standpunten van de SP landelijk.

Foto: Paul Marijnissen

Met als gespreksleider Willem Croese die speciaal voor de gelegenheid van Zaandam naar onze afdeling is gekomen om namens de afdeling de avond te leiden. Wij hadden onze Tweede Kamer woordvoerster Sharon Gesthuizen uitgenodigd. Daarnaast hadden wij de directeur van het AZC/COA Gilze en de Noodopvang Tilburg mw. Van Wijlen uitgenodigd, alleen zij was verhinderd vanwege vrijwilligerswerk voor Stichting Boot Vluchteling om een half jaar goed werk te verrichten in Idomeni een grensplaats in het noorden van Griekenland in de provincie Centraal Macedonië. We hebben haarkunnen vervangen door mevrouw Ermstrang-de Ruiter regiomanager Stichting Nieuwkomers en Vluchtelingenwerk Brabant Centraal.

Door de bijdrage van mevrouw Ermstrang-de Ruiter hebben we ook inzicht wat Stichting Nieuwkomers en Vluchtelingenwerk Centraal Brabant doen.