De SP op bezoek

3 mei 2017

De SP op bezoek

Foto: Willem Croese / Willem Croese

De jongens van de SP gingen een kijkje nemen bij de zuster partij de PvdA+ Antwerpen. Iedereen zal wel denken PvdA?

Foto: Willem Croese / Willem Croese

De PvdA+ de partij van partijleider Peter Mertens is in géén enigszins te vergelijken met de PvdA hier in Nederland. Net als de SP.a niet te vergelijken is met de SP hier.

Foto: Willem Croese / Willem Croese

Elk jaar op 1 mei viert onze zuiderburen de Dag van de Arbeid. Deze dag staat in het teken van het vieren van de achturige werkdag. Waar menig arbeider voor heeft gevochten. Ook tijdens deze dag gaan ze de straat op voor een socialer samenleving, waarbij er bijvoorbeeld gestreden wordt tegen de marktwerking in de zorg of het strijden voor een eerlijke belastingstelsel.

Foto: Willem Croese / Willem Croese

Zo liepen onze kopstukken van onze afdeling mee om eens te ervaren, en vooral om van elkaar te leren, hoe zij het daar allemaal organiseren en het uitvoeren.

Foto: Willem Croese / Willem Croese

Na een heerlijke opwarming van diverse strijdliederen, en een zeer inspirerende speech van Peter Mertens werd deze dag overschaduwd door een aanslag op de tweede man van de partij die tijdens zijn speech in Luik werd gestoken in zijn been.

Foto: Willem Croese / Willem Croese

Op toch ging naar het gemeentehuis in hartje centrum van Antwerpen. Het was dan ook een zeer inspirerende dag.